VI LYSSNA PÅ DIG

VAD INNEBÄR SJÄLAVÅRD?

I vår värld finns det många som pratar och låter då, behöver vi folk som lyssnar!. Vi kan vara ett öra som lyssnar till dig!
Stormar kommer det vet vi och livet kan vara en utmaning. Vi tror att det hjälper att få  någon att prata med, en som lyssnar och där  du får sätta ord på dina tankar.

Vi kan genom vår erfarenhet, utbildning samt med Guds hjälp, hjälpa dig sortera dina funderingar, sorger och frågor.

EN TRÄFF KAN SE UT PÅ FÖLJANDE SÄTT:

Du hör av dig på mail eller mobil.
Vi kontaktar dig, kommer överens om tid/plats.
Vi träffas, du får dela vad som ligger på ditt hjärta, vi lyssnar och ställer frågor.
Vi kommer överens om fler träffar behövs och ber en  bön tillsammans

SJÄLAVÅRDARE

I Rydaholms frikyrka finns det själavårdare samt pastorer som gärna vill lyssna på dig.

Skulle det vara så att du tycker det känns för "nära" så ingår vi även i ett själavårds nätverk i Småland som, ger möjligheten att träffa någon på annan ort. Du behöver dock kunna ta dig dit på egen hand.

Vår själavård bygger på kristengrund och värderingar. Vi tror att det ger oss ett stöd i samtalet.

Mail: lyssna@rydaholmsfrikyrka.se
Mobilnummer: 0737-60 65 00